Sådan foregår en osteopatisk konsultation

Historik

Formålet med den indledende dialog er at finde ud af hvor du har ondt, hvordan det er opstået og hvad årsagen potentielt kan være. Jeg spørger ind til din problematik på en struktureret og specifik metode.

Vi gennemgår din historik for den nuværende udfordring du står overfor, gamle/ældre skader, sygdomme og hvordan dit generelle liv ellers er blevet påvirket af den nye (eller ældre) udfordring, som du nu står overfor.

Du vil ydermere blive spurgt ind til tidligere operationer, medicinforbrug, fordøjelse, dit syn, hørelse,  hjerte- og lungefunktion og meget mere. Nogle af spørgsmålene kan være svære at svare på og det er helt okay.

Undersøgelse

Undersøgelsen har til formål at finde ud af hvilken struktur der giver dig dine symptomer. Oftest hænger tingene sammen i kæder og knæsmerter er ikke ensbetydende med, at der er noget som helst galt i dit knæ. Det kan være bækkenet, hoften eller foden der genererer dine smerter.

Der vil blive udført flere test til forskellige typer af væv (muskler, ledbånd, nervevæv, led), for at være sikre på, at vi stiller den helt rigtige diagnose.

Undersøgelsen er meget grundig kan godt tage noget tid. En osteopat arbejder med at finde årsagen til dine problemer, for at undgå symptombehandling.

Behandling

Efter undersøgelsen påbegynder behandlingen. Den består af mange forskellige teknikker. Som osteopat har man en bred vifte af behandlingsstrategier og teknikker, som ikke hindrer i nogen form for behandling.

Behandlingen gør sjældent ondt og kan altid tilpasses den enkelte. Både til små spædbørn, topatleten og den ældre patient, som har udfordringer.

Som udgangspunkt anbefaler vi altid 1-3 behandlinger som start. Vi laver altid en behandlingsplan i fællesskab med dig, så du ved hvad der kommer til at foregå.